top of page

Ny hjemmeside for tillitsbyggere



Revisjon er regnskapskontroll. Revisorforeningen sier at

Revisjon er en uavhengig og profesjonelt utført kontroll i selskapet. Revisjon gir trygghet for at regnskapene er til å stole på, at lover etterleves, og at viktige rutiner er på plass. Revisjon gir tillit, og tillit er som olje i samfunnsmaskineriet.


Revisjonen er altså instansen som gjennomgår de store mengdene av info og tall i en bedrift for å påse at alt er som det skal.


For oss dødelige kan revisjon føles som et befal som kommer inn på rommet ditt etter at du har ryddet, vasket og redd opp sengen - og sier om det er godkjent eller ikke. Før jul møtte Ryklame et slikt firma i Ryfylke. Med tanke på at Tom Egill ikke har avtjent militærtjeneste, og at han fikk det i overkant travelt før han dro hjemmefra, var han litt nervøs for om de visste at han hadde glemt å re opp sengen den morgenen.


Det viste seg at alle myter og sagn, bare var det. Menneskene bak Revisjon Ryfylke var jordnære og folkelige, det var rett og slett en herlig gjeng! Dette ødela alle bilder vi hadde av en revisor, for her fantes alle slags mennesker! Det ga oss også en idé som bare måtte med på hjemmesiden: "å vise en revisors interesser utover revisjon". Revisjon Ryfylke likte ideen og resultatet kan du se her:



"Vi følte jo at vi tok en sjanse sånn sett; dere var et ungt selskap som driver i en helt annen bransje enn oss, men vi har vært veldig fornøyde gjennom hele prosessen" - Roar Kalviknes, Daglig Leder

Vi fant tonen fort og Revisjon Ryfylke valgte å satse på oss, noe vi følte oss utrolig heldige med, sett at vi var et så ferskt firma.


Revisjon Ryfylke holder til på Tau i vakre Ryfylke, et område som er idyllisk både sommer og vinter. De kontaktet oss i førjulsstria for å diskutere synlighet og markedsføring.


De tre kommunene som tradisjonelt sett utgjør Ryfylke har over 2500 registrerte bedrifter (SSB.no).


Revisjon Ryfylke betjener over 600 bedrifter i Ryfylke og på Nord-Jæren. Med 11 ansatte, har de mer enn nok jobb å gjøre, og helst skulle de ha hatt enda flere på laget. Derfor ønsket de hjelp med å utarbeide en strategi for å tiltrekke seg potensielle jobbsøkere gjennom LinkedIn. I tillegg ville de oppdatere sin grafiske profil, ha ny hjemmeside, ansattfotografi og merch (#merchislife).



Med felles kjærlighet for Ryfylke har vi samarbeidet inn i det nye året for å øke den totale synligheten til et viktig firma som mange bedrifter er avhengige av. Ryklame liker ikke å gå rundt grøten, og det passer fint når man jobber med firmaer som betegnes som perfeksjonister i sitt yrke. Samarbeidet resulterte i en fremtidsrettet grafisk profil og appellerende ny hjemmeside.


Dedikert kunde

Farger, typografi, logo, illustrasjon og objekter falt på plass litt etter litt. Prikken over i-en kom da Arvid Tjøstheim, en av revisorene i selskapet, fant frem noen naturfotografier han selv har knipset i Ryfylke. "Dette gjorde at profilen gikk fra å være stilig til å bli autentisk" sier Tom Egill Tobiassen. Arvids bilder ble en del av den gjennomgående identiteten til firmaet. Mange ønsker at et byrå skal gå til tegnebordet og sørge for at alt blir 100%, men uten kundens identitet i utviklingen av profilen vil den ikke kunne bli helt autentisk. Gjennom hele prosessen har Revisjon Ryfylke vært aktivt deltagende, noe som har sørget for at dette har blitt deres profil.





Heldigvis har samarbeidet ført til flere Tau-turer, både med fotografering og møter. I tråd med oppdatering av profil leverte vi også nye notatblokker, tursekker, dokumentmapper, kulepenner, drikkeflasker, refleksbånd, bøff, paraply og kaffekopper.


Bruk tillitsbyggere når du skal gjennomgå regnskapet! Bruk Revisjon Ryfylke! (Og Ryklame selvfølgelig🥳)


Se hvor stilig den nye profilen og hjemmesiden ble:








bottom of page